Słuch fonemowy (prawidłowo funkcjonujący) pozwala dziecku na różnicowanie dźwięków (np.: 
półka-bułkasafa-szafa). Z potoku mowy, pozwala dziecku poprawnie “wyłapać” pojedyncze wyrazy, w nich sylaby, w sylabach głoski. Jeśli ten obszar jest zaburzony, bardzo łatwo o opóźnienie rozwoju mowy i/lub o wadę wymowy (np.: zamiana głosek [sz,rz,cz,dż] na [s,z,c,dz]). Jeśli dziecko zastępuje głoski w wymowie, będzie to także bardzo widoczne w piśmie (dziecko może pisać tak jak słyszy, np.: bęben-‘bemben‘, rączka-‘ronczka’). Oprócz pisma, problemy te będą także bardzo widoczne w pisaniu ze słuchu (dyktanda, polecenia). Jeśli będzie to widoczne w piśmie dziecka – będzie także problemem w czytaniu. I tak koło się zamyka.

W tym tygodniu proponuję zabawy oddechowe -
 --->Lenka z grupy Muchomorki pokazuje wspaniałą zabawę oddechową z gąsienicą  - 
--->Jak wykonać taką gąsienice, którą ma Lena? w prosty sposób - 
---> Podobała Wam się gąsienica? Proponuję zabawę oddechową z rakietą